העסק שלך צריך סרט!

הפקות וידאו בשירות העסק
כל בעל עסק מכיר מקרוב את הצורך בשיווק העסק באופן ממוקד, יעיל ואם אפשר גם זול... היום בעידן שבו כל אחד יכול להיות בעליו של מצלמה דיגיטלית חדישה עם אפשרויות צילום אוטומטיות, עולם הוידיאו בכלל ובאינטרנט בפרט הפך להיות כמעט מובן מאליו.
הגולש הממוצע מחפש באופן כמעט מיידי אחר הסרטון שבאתר אליו הוא נכנס, על מנת להבין מייד במה מדובר באופן תמציתי ומעניין שלא מאמץ אותו לקרוא שורות ארוכות של טקסט.
כבעל עסק תוכל ליהנות היום ממחירי הפקה נמוכים, הודות לנפלאות הטכנולוגיה המודרנית... ליצירת תכני וידאו לשימושים רבים לטובת העסק שלך.
במאמר זה אתן הסבר על הדרכים השונות בהם תוכל להשתמש בוידיאו לטובת שיווק העסק וגם טיפים מעשיים שיחסכו לך זמן וכסף בדרך להפקת הסרט ובעיקר יגרמו לסרט לעשות את העבודה בשבילך.

כיצד תוכל להשתמש במהפכת הוידיאו לשיווק העסק שלך?
סרט טוב צריך שיהיה מותאם לקהל היעד שלך ככפפה ליד. בין אם קהל היעד לצורך הסרט הוא משקיעים ושותפים, עובדים או לקוחות פוטנציאלים. אז מאיפה מתחילים?


תוכל להיעזר בסרט לטובת גיוס הון לפיתוח או הקמת העסק. למשקיעים פוטנציאליים שלך אין כח וזמן לקרוא תכנית עסקית עבת קרס לפני שהם בכלל מבינים על מה מדובר. הם רוצים לדעת ולהרגיש בזמן קצר אם, למה וכמה להשקיע בך. סרטון קצר וקולע בן כמה דקות עשויות היטב שמעבירות את החזון והתכניות לעתיד, כולל המחשה של היתרונות והרווחים יכולים להפוך אותך מעוד יזם עם חלום, לבעל עסק מצליח. זה כמובן לא פוטר אותך מתכנית עסקית... אם הסרט שלך עשוי טוב, אחרי הצפייה יוכלו המשקיעים להתפנק בקריאה מעמיקה של התכנית המרתקת.

סרט הדרכה יכול לחסוך לך משאבים רבים של זמן וכסף בהדרכת עובדים או לקוחות בנושאים מקצועיים, בטיחותיים או מנהלתיים. נניח שאתה בעל מכון כושר, סרטון קצר המדריך את המתעמלים על המכשירים השונים תוך מתן טיפים למיקסום האימון, יכול לעודד את הלקוחות לשימוש נכון ובטוח וגם לחסוך להם כאבי שרירים מיותרים... סרט כזה תוכל להקרין גם במכון הכושר על גבי מסכי טלוויזיה וגם כמובן באתר האינטרנט ובכך להגדיל את הכניסות לאתר ולתת ערך מוסף לגולשים שישמחו לחזור ולקבל טיפים נוספים.



סרט תדמית הוא החבר הטוב של כל עסק וארגון המכבד את עצמו. זהו חלון הראווה של החברה. סרט תדמית יציג את ייחודיות החברה, את טיב שירותיה ומוצריה באופן מקצועי, תמציתי ומעניין ויאפשר הצצה אל מאחורי הקלעים באופן שבו יש לבעל העסק שליטה מירבית על התוצאה. סרט תדמית יוצר הזדהות עם החברה וגורם ללקוח לרצות להיות חלק מההצלחה של החברה כפי שזו משתקפת בסרט.

סרטון קידום מכירות של מוצר, לרוב למוצר חדש או מיתוג מחדש של מוצר או שירות קיים. סרט כזה יכול להיות בסגנונות שונים ובפורמטים שונים בסגנון דוקומנטרי, או מבוים והומוריסטי. אחת הדרכים המוצלחות לקידום מכירות היא יצירת קליפ ויראלי המבוסס על רעיון מבריק שכיף להעביר הלאה לחברים ברשמות התפוצה.


ועכשיו קצת תכלס: טיפים להפקה מוצלחת
סרט טוב מתחיל בארבע שאלות פשוטות
עוד לפני שאתם פונים לחברת הפקה ומבצעים תחקיר מקצועי מומלץ לענות לעצמכם על השאלות הבאות:
• מי קהל היעד של הסרט?
• מה מטרת הסרט?
• מה המסר שחשוב לי להעביר?
• מה חשוב לי שלא ישתמע מהסרט?
גם אם מדובר בסרט של דקה וגם אם בסרט של 10 דקות, בין אם מדובר בסרט תדמית או קליפ ויראלי, חשוב לברר עוד לפני שמתחילים לדבר על תסריט, מה המטרה. כך תבטיחו לעצמכם שלא להתבלבל בדרך מכל מיני רעיונות שיכולים לעלות ברגע של חדוות יצירה אבל שאינם משרתים את מטרת הסרט.

יוצאים לצלם? אמינות זה שם המשחק!
בעולם המודרני בו יותר ויותר אנשים מתבססים על תחקיר אינטרנטי בבואם לרכוש מוצר או שירות ובמצב שבו הרשת מוצפת במידע ופרסומים, אתה חייב לבדל את עצמך כדי שיקחו אותך בחשבון. סרט קצר ואישי מייחד אותך על פני עסקים אחרים ומאפשר הצצה להיכרות אמיתית איתך ועם העסק שלך. חשוב שהפניה תהיה בגובה עיניים בסגנון ראיון דוקומנטרי ולא בפניה ישירה למצלמה, זה נותן אפקט של אמינות בעיני הצופה, ומעורר בלקוח הפוטנציאלי רגשות חיוביים ותחושה של היכרות אישית עם בעל העסק. וזה כמובן מגדיל את הסיכוי של סגירת עסקה.

ועוד בעניין אמינות...
מומלץ לשלב עדויות של תומכים ולקוחות מרוצים. אתה יכול לומר על עצמך שאתה מדהים אבל מילה של אדם חיצוני לך, יקרת ערך הרבה יותר. אל תתעצל ופנה ללקוחות מרוצים לקבלת הסכמתם לראיון. ועוד דבר, אם אתה בכל זאת מתראיין או מישהו אחר מטעם החברה, אל תנסה ללמוד משפטים בעל פה אלא אם כן אתה שחקן מלידה, אחרת התוצאה היא חוסר אמינות וניכור. דבר באופן טבעי וענה לשאלות הבמאי. סמוך על העורך שינקה את הגמגומים והחזרות המיותרות ויוציא אותך הכי טוב שאפשר ובעיקר טבעי, ואמין.

עריכה: פחות זה יותר!
אל תתפתה לערוך סרט ארוך. דקה אחת יכולה לעשות את כל ההבדל. ככל שיהיה יותר קצר, יותר טוב. סרט קצר וטוב, עם עריכה טובה ומהודקת יתן במה ליתרונות שלך, ישדר את המסר הנכון והאישי וישאיר טעם של עוד...

עריכה חכמה : 1+1
השקעת זמן, מחשבה, וכסף. יצאתם לצילומים, חיכית בסבלנות לסיום העריכה וקיבלת מוצר ליד. הסרט עדיין נמצא על מחשב חדר העריכה, ובשלב הזה העורך מכיר את החומרים המצולמים, גם את החברה הוא כבר מכיר... זה הזמן לבדוק היטב אם יש לך צורך בעריכת גרסא נוספת וממוקדת למטרה נוספת. יתכן ובאמצעות שינויי עריכה קלים, הוספת קריינות שונה או כתוביות תוכל לקבל מוצר דומה אבל שונה במהותו במחיר מצחיק. לדוגמא, הזמנת סרט תדמית לאירוע גדול? בעריכה נוספת תוכל לבקש תקציר של דקה שישמש כטיזר או הזמנה לאירוע עצמו. חבל לפספס.

איפה זה יוקרן? יראו את זה בטלוויזיה?
לא פעם בזמן צילומים לסרטי תדמית נשאלתי על ידי עוברי אורח את השאלה הצפויה "איפה יראו את זה?" או "יראו אותי בטלוויזיה?" אז זהו שהתשובה היא שסביר להניח שלא. אבל חוץ מהטלוויזיה בכל מקום אחר – כן. תוכל להעלותו לאתר האינטרנט, לאתרי אחסון וידאו, לשלוח באמצעות לינק באי-מייל, ועוד כיד הדמיון הטובה מ Mp4 ועד לגדג'ט הבא...

גם אם המטרה הראשונית בהפקת הסרט היתה לקראת אירוע מסויים, במידה והתוכן מתאים תוכל להמשיך ולהשתמש בסרט בדרכים שונות, למשל הקרנת הסרט בשטח העסק עצמו כגון על מסכי טלוויזיה או מחשב בחדרי המתנה, תוכל כמובן גם להציג את הסרט בפגישות, כנסים ותערוכות כחלק ממערך השיווק והמיתוג של העסק.
ניתן להתייעץ איתי בכיף, ושיהיה בהצלחה! איילת אסטרייכר - 054-4442771
ותזכרו שלהפיק סרט - לא חייב להיות כזה סרט...


איך? פשוט. לחץ על הקישור
ותתחיל לחשוב מה לעשות בזמן שיתפנה לך...